22. huhtikuuta 2011

13

pitkäperjantai sofi oksasen kanssa. 
puhdistin itseäni monta tuntia puhdistuksen kanssa.
tykkäsin. 
tosin olisin voinut keskittyä loppuratkaisuun hieman paremmin ja ajatella sitä pidemmälle. 

kävin myös kevään ensimmäisellä juoksulenkillä hidas koira ja lapko seuranani. 
olin itsekin aika hidas ja huonokuntoinen. 
ja odotan sitä hetkeä, kun tajuan, että minulla on himo juosta. 
sitten juoksen kaiket päivät auringonlaskuun ja auringonnousuun. 
tulevaisuushan se sekin. 
ei kuitenkaan ehkä minun tulevaisuuteni. 

söin makoisaa kasvisborssia turkkilaisen jogurtin kanssa. 
pesin hiukset ja katselin punaisia kynsiä pesuvadissa. 
hyppäsin avantoon kirkuen. 
hyppäsin trampoliinille alasti. 
sisäistin reginan uusimmat biisit. 

"haluaisin niin paljon kertoa
mutta puhutko samaa kieltä? 
osaan vain yhtä ainoaa
olen ehtinyt jo puhua niin paljon 
sanat eivät ehkä enää tehoa

älä anna minun koskettaa 
mitä tahansa mut ei koskettaa 

olin kerran ihminen 
mutta nyt kaikki hajoaa 
unohtakaa minut 
paetkaa " 

tuttua, yksinkertaista ja petollista tekstiä arkisella sanastolla. 
siis samanlaista reginaa. 
sellaista, josta sanat putoavat pois kun siitä yrittää keskustella. 
ainakin useimmiten. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

sano jotakin